בשנים האחרונות גוברת ההכרה שמנכ"ל "סוליסט" המגיע בעצמו לכל ההחלטות הוא גורם מעכב לחברה, מעין צוואר בקבוק בפעילותה. לכן משקיעות החברות רבות ביצירת סביבת עבודה ארגונית מגובשת, שבה כל המנהלים פועלים במשותף ובתיאום למען המטרה. הבאת ההנהלה לצורת עבודה זו היא המטרה מאחורי פיתוח עבודת צוות.

פיתוח עבודת צוות מאחד, למעשה, את הנהלת החברה למוח אחד גדול, שלם הגדול מסך חלקיו. צורת עבודה שכזאת תביא לשיפור ניכר ביעילות ובתוצאות העסקיות של החברה. במסגרת פיתוח עבודת צוות לומדים חברי הצוות והמנכ"ל להכיר זה את זה טוב יותר, וליצור תשתית טובה יותר לעבודה בקבוצה ולחשיבה מקורית ויצירתית.

כחלק מסדנת פיתוח עבודת צוות תוכל להשתלב "קלה להצגה". הופעת סטנד-אפ ב ערבי גיבוש או כל הפעלה אחרת של קלה להצגה תיצור הפוגה ושחרור מתחים, תפוגג את השחיקה ותיצור היכרות מעמיקה יותר בין המשתתפים. פעילות כייפית מלווה בצחוק ופרגון תוביל לעבודת צוות טובה ותתרום לשיתוף פעולה טוב יותר בין חברי ההנהלה.

"של מי השורה הזאת" הוא שעשועון המפעיל את המשתתפים בו לאלתר ביחד קטעי מצבים לפי הוראות המנחה וגחמות המשתתפים האחרים. משחק גיבוש קומי בנוסח "של מי השורה הזאת" בסדנת פיתוח עבודת צוות יעודד את המשתתפים בו לשיתוף פעולה, לאינטראקציה בין המשתתפים, לחשיבה יצירתית מחוץ לקופסה ולהפעלת הדמיון והחשיבה היוצרת. אלה יבואו לידי ביטוי גם בתהליך עבודת הצוות של המנהלים. כמשתתפת פעילה בקבוצת "מיוזה", מופע מאולתר בו השחקנים בונים קטעי מערכונים כפרשנות לסיפוריהם של אנשים מהקהל, תיטיב שירי זלמן להנחות פעילות שכזאת כחלק מסדנה של פיתוח עבודת צוות.

גם הפעלת סלטרון תוכל לתרום רבות לסדנת פיתוח עבודת צוות. הסלטרון הוא שעשועון בו מחולקים המשתתפים לקבוצות, המתחרות ביניהן על שיתוף פעולה, דמיון, יצירתיות וזריזות. ההפעלה מלווה במוסיקה וסוחפת את המשתתפים בתחושת שייכות. הסלטרון הוא חוויה חברתית מלמדת ובלתי נשכחת.

פיתוח עבודת צוות הוא סידרה של הרצאות, סדנאות ופעילויות רבות ורציניות אחרות. אין ספק שהפוגה קומית קצרה ומשחררת היא תוספת רצויה וכייפית לפעילות שכזאת, מה גם, שבצד הצחוק וההנאה ישנו הערך המוסף של היכרות, גיבוש וחשיבה יצירתית.